Leczenie kanałowe polega na usunięciu wszystkich nerwów i naczyń z zęba, a więc nie będzie on już reagował na ciepłe, czy  zimne rzeczy. Leczenie takie powoduje osłabienie zęba, ponieważ nie dopływają do niego już substancje odżywcze z krwią, tak jak w zębie żywym. Jednak próchnica rozwija się również w zębach przeleczonych kanałowo.  Taki ząb nie będzie bolał, mimo bardzo dużego ubytku.

Po leczeniu kanałowym ząb jest jak „wydmuszka”, a więc tylko wykonanie wzmocnionego wypełnienia daje nam gwarancje, że ząb długo jeszcze pozostanie zdrowy.

Wykonanie zwykłej plomby  w zębie po leczeniu kanałowym, to duże ryzyko jego pęknięcia, czy złamania, a tym samym ryzyko utraty zęba.

Ząb nieprawidłowo przeleczony kanałowo nie będzie bolał(!), więc nie da nam żadnych sygnałów ostrzegawczych.

ból pojawia się, kiedy stan zapalny (który pojawia się pod zębem), jest już bardzo duży.

Tylko wykonanie zdjęcia RTG i ocena wyniku przez stomatologa może wykluczyć obecność stanu zapalnego i złego leczenia kanałowego.

Leczenie kanałowe powtórne jest zabiegiem dużo trudniejszym niż wykonywane pierwszy raz  w zębie. Często trzeba poprawić to, czego ktoś nie był w stanie zrobić poprzednim razem. Czasami usunięcie materiału jaki został wcześniej włożony do zęba jest bardzo trudne. Wiąże się z ryzykiem „pójścia fałszywą drogą” po raz drugi . Dlatego takie leczenie wykonuje się głównie z użyciem powiększeń. Dzięki temu możliwe jest dokładne i dobre przeprowadzenie leczenia, które nie będzie wymagało poprawy.

W gabinecie Skydental wykonuje się leczenie kanałowe zawsze z użyciem powiększenia – lup albo mikroskopu. Sam zabieg zawsze wykonywany jest z użyciem koferdamu, a do wypełnienia kanałów stosuje się najlepszą metodę termiczną.